04-04-14 Autoschade de Wilde schoolvoetbal van start in Vaassen

Het is alweer 10 jaar geleden dat de voetbalverenigingen de organisatie van het schoolvoetbal hebben overgenomen van de gemeente Epe.

Wie het schoolvoetbal ook al die jaren trouw is gebleven is onze hoofdsponsor Autoschadebedrijf de Wilde. Dit bedrijf heeft het sponsorcontract voor de 3e keer verlengd zodat de continuïteit van het schoolvoetbal voor de komende jaren is gewaarborgd.
Dit kan in het najaar nog een verdere positieve wending krijgen als de Rabobank het contract met de organisatie ook wil verlengen.

Woensdag 2 april was het dan zover, voor de kinderen uit de groepen 7 en 8 van de basisscholen uit de gemeente Epe begon het schoolvoetbaltoernooi 2014 in Vaassen.
Op sportpark de Kouwenaar trapten om 13:00 de teams af in poule A op de velden van S.V. Vaassen en in poule B op de velden van c.s.v. VIOS.

De weersomstandigheden waren uitermate fraai, alle kinderen hadden volop zin en beide clubs hadden alle nodige voorbereidingen getroffen, kortom alle ingrediënten voor twee succesvolle toernooien.

Tien scholen, in totaal 148 kinderen, speelden mee in de koningsklasse van de gemeente Epe. In twee poules werd uitgemaakt wie zich plaatsten voor de halve finales. Vanuit de eerste poule waren het de Hogeweerdschool en de Nieuwe Wisselseschool die zich op konden maken voor de halve eindstrijd. In de andere poule bestond de top twee uit de K. Norelschool en 't Mozaiek. 't Mozaiek mocht aantreden tegen de Nieuwe Wisselseschool, waarbij laatstgenoemde met 1-0 aan het langste eind trok. De andere halve finale tussen de K. Norelschool en Hogeweerschool werd met 2-0 gewonnen door de Hogeweerdschool.

De finale werd daarmee een Eper onderonsje, waar in de slotminuten het duel werd beslist in het voordeel van de Nieuwe Wisselseschool.
Met de 1-0 overwinning plaatsen zij zich voor de regiofinales op 14 mei bij s.v. Epe. De Hogeweerdschool staat als verliezend finalist op de reservelijst voor deze regiofinales.
Tijdens de troostfinale zorgde de K. Norelschool ervoor dat het volledige podium uit Epe kwam, met een 2-0 overwinning legden zij beslag op de derde plek ten koste van 't Mozaiek.

Rond kwart voor vijf werden alle prijzen uitgereikt in de kantine.
't Mozaiek ontving toch nog een troostprijs in de vorm van de Gerard Berkhoffbokaal die werd gewonnen door Joppe Hummel. Hij werd tijdens dit toernooi gekozen tot beste speler door de organisatie. Hij ontving zijn prijs uit de handen van Miranda Kaspers, die vorig jaar tot beste speelster was gekroond.
De keuze voor het sportiefste team bleek een stuk moeilijker voor de organisatie, iedereen verdiende een pluim voor zijn of haar gedrag, alle kinderen waren uiterst sportief deze middag. Maar de Anne de Vriesschool verdiende het uiteindelijk net iets meer dan de overige teams in ogen van de organisatie. Zij konden daarom met een verfrissende traktatie voor het hele team richting Epe vertrekken.
Daarmee kwam een einde aan een vlekkeloos toernooi waar alle vrijwilligers van S.V. Vaassen met trots op terug kunnen kijken.

Aan de andere kant van het hek, bij c.s.v. VIOS speelden 15 Elftallen verdeeld over 3 poule's. Zij deden hun best om zo goed mogelijk te presteren. Ondanks dat bij VIOS de niet selectieteams speelden, werd er best goed gevoetbald. In de mix teams deden de meisjes prima mee. Veel meisjes kiezen tegenwoordig al op jonge leeftijd voor voetbal en het resultaat zie je.

Na de poule wedstrijden wisten de volgende teams zich te plaatsen voor de kruisfinales, Zuukerschool, De Bongerd, 't Hogeland, Violier 1, Violier 2 en de Montessorischool. De wedstrijd tussen de Violier 2 en de Montessorischool was erg spannend, na de reguliere speeltijd en de extra verlenging was het nog steeds gelijk , 1 – 1.
Strafschoppen moesten de beslissing brengen. Na de eerste serie van 5 strafschoppen nog steeds geen winnaar, in de vervolg strafschoppen trok de Violier 2 net aan het langste eind en plaatse zich zo voor de finale.

Voor de finale hadden zich ook de Zuukerschool en 't Hogeland geplaatst, zij waren al gestart met de onderlinge wedstrijd, 't Hogeland won de eerste finalewedstrijd met 2 – 1.
Volgende finale wedstrijd ging tussen de Violier 2 en 't Hogeland, deze wedstrijd werd gewonnen door de Violier met 1 – 0. De laatste wedstrijd moest zorgen voor de beslissing, de Zuukerschool begon goed en kwam al snel op een 1 – 0 voorsprong.
De jongens en meisjes uit Vaassen gaven echter niet op en wisten kort voor het eindsignaal de gelijkmaker te maken.

Door dit resultaat eindigde de Violier als 1e, werd 't Hogeland 2e en won de Zuukerschool de 3e prijs.
Als beste speler werd Tjarvez Renleo van de Montessorischool gekozen door de scheidsrechters.
Sportiefste team was de Sprenge uit Emst, zij namen de ijstaart mee naar huis. De prijzen werden uitgereikt door Celien Tiemens, zij was vorig jaar gekozen tot beste speelster van de B poule.

De organisatie kan terugkijken op een zeer geslaagde dag, Volgende week wordt het schoolvoetbal vervolgd in Emst, waar de wedstrijden van de D poule worden gespeeld.